Sunday, January 16, 2011

tinggalkan 5 perkara~

assalamualaikum..
hye guys..(cm ramai la plak bace blog ko nie kn??xpe2 anggap je cm ramai yg bace..hehehe)
td kan..tah cm ne aku terbukak oh!islam..heeeeeeee aku pon xtau cm no la den ley terbukak link tu hah..
tp bgs jgk at least ado la insaf kojap...(asyik kjap jo bilo laei nk insap tol2 nye??aisseehh)
so..aku nk share sikit la tentang 5 perkara yg ptt kite tinggalkn..
  • Tinggalkan pandangan yang liar, nescaya anda akan tekun dan khusyuk. (hurmmm...pandangan yg liar??alorhh kalau ade awek wat tiger show dpn mate aku cm no??adessss)
  • Tinggalkanlah perkataan yang berlebih-lebihan, nescaya anda akan mendapat hikmat dan menjadi orang yang bijaksana. (tinggalkan perkataan berlebihan??hurmm cm ne ek?coz aku mmg bnyk ckp dgn org yg aku knl)
  • Tinggalkanlah makan yang melampaui batas, nescaya anda akan sihat dan rajin melakukan ibadah. (adoiii..nie lagi la cm ssh da mmg aku nie kuat mkn..kalau den nie mkn sikit jo..xdo la godang cm nie hah..tp xpe kurang kn mkn bole kurus t..hik3)
  • Tingggalkan melihat kekurangan orang lain, nescaya anda akan lebih mengenal kekurangan diri sendiri. (yg nie aku sokong!!sbb bg aku,aku nie mmg bnyk kekurangan so mmg xlyk la nk tgk kekurangan org lain..tgk kekurangan diri sendiri lg bgs..tol x?)
  • Tinggalkan penyelidikan yang terlampau mendalam tentang Zat Allah, nescaya anda terhindar dari keraguan-keraguan dan kemunafikan (yg nie plak,pernah jgk aku pk yg melampau konon2 nk jd cm elbert einstein tu la (cm slh eja je) lntak la.. tp tol jgk sbb kalau terlalu bnyk berfikir or terlebih pandai,t wujud la golongan free thinker..ya allah moge di jauhkan la..ttpkn la iman aku.amin.)  
so...korg cm ne plak??bole ke nk tinggalkan 5 perkare nie??aku??insyaallah akan cube n buat yg terbaik!!ala...bkn tok org lain pon tok diri kite sendiri jgkkn?
bak kate prof izi : renung2kan dan selamat beramal =)
bak kate ustzh siti nor bahyah pulak : anda buat anda dapat =)
selesai sudah..
_dek-an_

No comments: