Monday, February 14, 2011

moment to share (12.2.2011)

asslamaualaikum
hey guys..wassup?
nie adalah entry part 2 for moment to share
entry kali nie adalah psl arie sabtu lepas bertarikh di atas aku tlh join 1 community service under my mentor miss pukana g umh anak2 yatim (rumah harmoni kasih,paya jaras)
mule2kn aku cm mls gile nk join mane x nye,arie n waktu yg same aku terlibat ngn 2 event - community service n adrenalin rush...hadoiiii....tp nsb baek community service nie amik mase 1/2 hari je so aku still bole join adrenalin rush coz dis event kene stay at bukit celaka cerakah =) hadoiiiii mmg sgt lemah bile nk g camping2 bagai nie..da retire ma!!zaman skolah dulu mmg rajin la kn..eh2 aku rase cm da melalut puloksss....ok2 back to the topic psl community service..
around kol 8.30am cm tu ktrg da bergerak g rawang n smpai around kol 9 ke atas (lupe la nk tgk jam time tu) =) sampai2 je aku tgk adik2 RHK da beratur kt dpn gate nk sambut kedatangan kitorg..perghhhh cm VVIP la puloksss kn nk kene sambut2 bagai...n aku plak turun2 je (dlm mamai2 lagi tu sbb baru bgn tido) ngaaa~~
aku cm terpempan jap!!pangggggg sedas kasi btol blk..aku agk terkejut adik2 RHK tu majoriti bdk2 bwh 12thn??WATTTAAAA???time tu atie aku da tersentuh sikit maklum le sensitif..how come dorg ley jd cm tu kn??n aku bersyukur sgt2 ke hadrat ilahi aku msh mempunyai family yg hapPENING n masih lagi mempunyai mama n ayah n adik2..(err....cm same je mksd ayt aku nie kn??hahaha REDUNDANT!!)aku mmg bersyukur sgt2...lps salam menyalam dgn adik2 ktrg tros g surau RHK tok aktiviti seterusnya..1st activity senamam aerobik hahaha..lawak gile tgk2 adik2 nie punye gelagat..aku happy tgk dorg happy =)
pas aerobik amik breakfast n tros ke 2nd activity main baling2 belon (ape tah name game nie aku lupe la) sape yg basah kire disqualified..dasat tol tgk adik2 nie main bkn pe siap nk gado2 lg..ala adat la bile time game2 kn emo sikit nk2 bile kalah..(huwahuwahuwa..aku pon same okeyh!!) after finish de 1st game we continue with next game amik gule dlm tepung..time nie aku jage group 3,ade 9 org je dlm group nie sbb sorg adik nie xbole tiup tepung die ade asma..mule2 team mmber aku nie da sedey sbb team lain ckp 10org team kami ade 9org je..bole menang ke??pnt aku explain kt dorg jgn takut even kite 9org je xmustahil kite xbole menang..aku po beriye la bg semangat kt adik2 nie..bile acare mule je adik2 aku nie berlari n tiup dgn pntas n last.....WE ARE DE WINNER!!!oyeah!!hahahaha kn btol aku ckp xmustahil 9org xbole nk klhkn 10org... congrates to all my adiks sbb korg did a very good job!!lps abes 2game td kami bergerak ke surau tok aktiviti seterusnye..mase nie aku knl ngn sorg adik nie name die shafiq umo 3thn..shafiq nie kn sgt pendiam xnk ckp ngn sebarangan org..ikot cerite adik2 yg lain shafiq nie jd cm tu sbb kene dere ngn nenek die..korg bayangkn ek..sanggup seorang nenek cucuh puntung rokok kt bdk yg umo die 3thn???WADAFAK la nenek nie!!!even die wat slh besa ke ape ke die baru 3thn la!!!xtau ape pon..adoiii..tp aku xtau la cite nie tol ke x but ape yg aku nmpk bnyk parut kt kaki n tgn shafiq nie...aku sedey giler weyh tgk shafiq comel je die tp sbb parents,die n abg die jd mangse..hurmmmmm kpd ibu bapa di luar sane tlg la hargai anak2 korg,walau sesusah mane korg TOLONGLA jgn sie2 kn anugerah yg allah bg tu..tiap anak mempunyai rezeki masing2 terpulang kpd ibu bapa mcm mane nk mencari rezeki tersebut..rajin atau malas je yg jd penentu..n pd yg blm kahwin or merancang nk kahwin,pikir masak2 samaada korg da tol2 get ready nk tempoh alam perkahwinan or not,bcoz jika blm tol2 sedia tangguh la dulu,bkn ape aku xnk bile blm kahwin beriye nk kahwin,mase baru2 kahwin seronok je,tp bile masuk tanggungjwab bagai sume,jd cerai berai yg jd mangse sape??anak2 jgk...kesian la kt dorg nie..xtau pape pon..n x bersalah pon..ishh aku mmg sedih la part2 cm nie :'( *sigh* ermmmmm...harap sgt bile aku jd parents nnt aku xkn wat anak2 aku tercampak ke rumah2 cm nie :'( hurmm tapi..ade ke yg nk kahwin ngn aku ek??heheheh bengong!!!
ok2..aku xnk bnyk bebel2 lg juz nk biarkan gambar2ku berbicara


*shafiq yg sgt comel =)

shafiq lagi =)

*adik2 rumah harmoni kasih

*adik2 doing de aerobik =)

*1st game : main baling2 belon..hahaha
*adik shikin yg xnk berenggang =)

*shikin da pening mane 1 nk g nie? :P

*kakak shikin sedang wat demo ape yg ptt ade dlm beg soerang anak gadis (poyo giler ayat) :)

*2nd game ambil gula dlm tepung-my team members!!(we are de winner)

*ape kene la ngn mkck hoTT tu :p

*with shafiq poor little boy :'(

*shafiq again...manje kn die nie??hurmmm..

*mereka memerlukan kasih sayang seorang ayah n ibu :'(
*siyes aku xsangke iwan bole nangis mase aku nk blk..hurmmmm aku mmg sebak time nie..bile tgk perangai iwan aku teringat kt adik bongsu aku ijat,perangai hampir same suke wat loyar buruk..will miss u iwan.. :'(

No comments: