Sunday, November 20, 2011

review "aku bukan tomboy"

assalamualaikum
hari ni aku nk review psl movie yg ku tgk smlm "aku bukan tomboy"
kt bwh nie aku sertakn sinopsis ringkas tentang filem "aku bukan tomboy"

nie la barisan pelakon2 yang menceriakan filem nie
Sinopsis :


Filem Aku Bukan Tomboy mengisahkan tentang si gadis Tomboy  Farisha yang dibesarkan oleh bapanya selepas kehilangan ibunya sejak kecil. Di sebalik hati seorang gadis tomboy ini dia turut menyimpan hati kepada seorang lelaki, sama seperti perempuan normal yang lain. Akhirnya, tanpa disedari dia berada dalam percitaan tiga segi di antara 2 jejaka iaitu Harry dan Burn.

Di samping mengharungi lamunan percintaan dengan Harry dan Burn, Farisha turut tidak terlepas dari kecaman dan gangguan golongan ‘pengkid’ seperti Bell dan Sam. Farisha rupa-rupanya menjadi rebutan kepada Bell dan Sam yang mahu menjalinkan hubungan intim dengannya seperti pasangan bercinta. Farisha bosan dan rimas kerana enggan terjebak dengan hubungan songsang.

Persoalannya adakah terlalu sukar buat si gadis Tomboy untuk merasai kehidupan sebagai gadis normal yang bencikan hipokrasi demi memiliki cinta sejati? Sememangnya terlalu besar pengorbanan yang dituntut. ‘Aku Bukan TOMBOY’ sebuah filem bergenre komedi romantik bakal menjawab segalanya.

da bace sinopsis?ok good now nie komen aku pasal cite nie :
  • bg aku cite nie best sbb pelakon2 yg hebat especially salina saibi perghhh lakonan ko mmg mantap kak oit..mmg m'jadi bwk watak pengkid tu..SALUTE!!
  • pendapat aku pengkid2 nie juz nk tunjuk macho je,tp nmpk macho (kekonon) pon bile bwk geng je tp rasenye kalo sensorg kechut jgk ape yg ado kt dio tu..hahahaha n persoalan?kalo jd pengkid mmg kene buat suare beso cm bell n sam ek??
  • aku cm xphm ape motif wujudkn watak zarina sbb bg aku xde die pon ok kot tp mybe nk jdkan penyeri ngn lawak selambe die tu plus rambut "balung ayam" die tu mmg lawak weyh..hahahahaha
  • ayat2 yg di gunekan dlm cite nie mmg dasyat xde tapis2..sempoi giler ayat2 dorg
  • watak "burn" dlm cite nie cm xkene la dgn syamsul sbb die bwk watak tu nmpk xm'jadi sgt tp ok la
  • ahhaa..my lovely scha pulak mmg cute giler wat rambut n memek muke die yg mmg cute tu..auwww suke tgk die tpkn.... aku lg suke tgk gaye diana amir dlm cite 321 cinta tu :)
  • n nk g tau korg xsemestinye org tu nmpak kasar,ganas,pakaian cm laki,jln kengkang n same waktunye dgnnya adalah songsang..seeloknye kenali hati budi dan selami perasaan mereka sbb kadang2 dlm hati ade taman tau!! (ecceehhh..ckp cm tuju kt diri sendiri pulops..hahaahha)
  • overall cite nie mmg best n xrugi la kalau korg g tgk..kelakar,happening tp yg xbest agak t'gantung la cite nie sbb xtau ape ending die,nape die tibe2 jd tomboy n so on..
  • aku nk bg 4/5 bintang tok cite nie sbb bg aku cite nie best
kt bawah nie de aku selitkn sikit gmba2 dari filem nie..kalau nk tau lebih lanjut g le tgk ye :)
smart "shiyal" gaye si salina saibi aka sam dlm cite nie  n ce tgk zarina tu la  rambut "balung ayam" lawak giler weyh


auwww..so sweet bile tgk dorg nie,see?x semestinye "tomboy" xbole ade pakwe ok?


smart giler moto die nie..siyes aku suke moto die!!ARAI tuhhhhh!!


nie la gang si sheera aka bell dlm cite nie..aku lawak tgk minah yg kiri sekali lawak gile n mamat  minah baju merah nie cm penah nampak tapi di mana ya?


 So??pe lagi?sile2 la g serbu pawagam berhampiran anda skang tok tgk cite "aku bukan tomboy" nie ye 
tu je la aku review aku kali nie
sekian tamat sudah
_dek-an_



*nota kaki :
-nie blog aku
-aku meluahkan ape yg ku rase
-kalau x suke jgn bace
-aku seorang yg tidak sempurna,jgn jd kn diri ini jd lg x sempurna
-sempurnakanlah hari mu
-chekiedaut :)
-peace (*_-)v

2 comments:

who me????? said...

aku nk tgk.. tp xtau bile... mcm bes...

hanis a.k.a dek-an said...

mmg best pon n xrugi ko g tgk :) siyes plus kalau bkn ite support kite nye industri sape lg kn??hahaha