Thursday, December 30, 2010

tOdAy~

hey guys..sup??hurmmmm...aku xtau nk tulis pe kt blog juz nk share cm biase la ape yg jd kt aku arie nie...ngeee~~arie nie ade health exhibition on awareness or a.k.a kempen derma  dara  darah (suke tol aku potong2 nie) :P aku xtau la nape aku xberani nk g derma darah...aku bkn takut ngn jarum ngn besar gabak tu (even semakin besar jarum di gunakan semakin kurang kesakitan di rasai) tp tah la..tiap kali nk derma darah aku rase seram sejuk eh xtau la nape... *tah2 mmg aku tkt x..eee tah la..tp td aku tlh berjaye di pujuk oleh kwn aku yg msk air iaitu *lis* bdk nie kn kalau ckp something cnfrm org akn ikot..mmg bgs tol kalau die jd salesgirl..hohoho (pdhl aku ikot ckp si lis semate2 nk button bagde tu je...ngaaa~~) poyo tol ko nie nok!!aku poyo tp aku ok!!haha~after aku isi borang g chck blood group,check berat (umanngggaaiiii..borek nyo den nie) g jmpe doc plak nk make sure yg aku nie mmg sehat sebetulnye..mase doc tu tnye aku ok ke x aku pon dgn slumber nye ckp "doc..sy ade flu n batuk la.." (bunyik ayt tu mmg niat di atie nk derma ke x??hahahaha lu pikir la sndri) then doc said : "ouhh really?kalau mcm tu i advice u should not to donate ur blood la coz tkt any infection bla..bla..bla" (dlm atie..yeay!!aku xpyh derma darah) lis n aida da jeling2 aku sbb pelik pesal aku xpyh derma n mule2 dorg gelakkn aku sbb kalau aku xderma aku xdpt button bagde tu..xpuas atie pnye psl (wat gaye ala2 mafia shah alam) g jmpe abg yg handle button badge aku ckp "abg..bole tmpng tnye (sopan x ayt aku)?" "tnye pe dik?" "sy nk button badge tu bole?coz sy nk derma darah tp doc xkasi sbb sy xsehat..ermmm bole x bang?" "doc ckp cm tu ek?ermm..ok la na amik lah.." (tau x betape happynye aku dpt button badge tu tnpe perlu menderma darah??ngaaa..sy suke2) str8 g kt lis with muke b'lagakku smbl tnjuk button tu lis pelik n tnye "mne ko dpt?" dgn slumber aku jwb "aku g mtk la" ngaaa~~ bijak pndai x aku?? (bijak bab2 nie je..time exm hampeh!!) then aku g tgk aida  mendermakan darahnye ngn perasaan 1 mcm..huhuhu (aku je la yg tau) lps aida derma darah ktrg g chck kepadatan tulang plak by anlene chck punye antare 4 org crew haha aku nye tulang plg BAEkk PunyewW..wakakakak it's means dat my tulang sgt la padat compared to my 3 members..jgn jeles u olls..even aku nie montel tp aku montel yg sehat ok..sddnly t'pk..ptt la aku nie borek rupenye borek tulang...(choii la ko nie nok xnk jgk ngaku da montel tu montel la jgk weh!!hahahaha)aku redha ngn keadaan diriku serbe kekurangn nie..ahhaakkkzzz...to my pumpkin ---> ko suke suke ckp aku nie tu la n WHAT SO EVER tp yg bnyk kekurangan nie jgk la ko syg kn..kn..kn???tp tol ke ko syg aku weh??heeee~ (aku da stat prasan nie kalau ko syg aku..lalaallaal) stop rambling okeyh!!smbng blk psl kepadatan tulang td kalau kite nk tau tulang kite pdt ke x kite g la chck kalau scale die (-1 - 2) tu adalah risiko plg rendah nk kene  osteoporosis --> aku nye 3.7 weh..pdt ke xpdt tu..lalalala klau (-1 - -2.5) risiko sederhana (-2.5 - -4) risiko plg tinggi nk kene osteoporosis weh..so gurls!!plz g la wat chck up psl tulang korg..bkn pe kite kn tiap2 bln bendera nippon nael..so risiko utk kene osteoporosis adalah sgt tggi after umo kite reached at 30 n above (nk2 yg pemalas nk minum susu cm aku nie hah) so beware gurls out there!!prevention is rather than cure okeyh!!after check tulang g plak electrc terapi mmg best la borak ngn consultant one tu coz mmg peramah gile then aku pon story la my past 8yrs punye stry yg slaloo m'hantui diri aku --> aku pnh mengalami slip disc atau  in malay pggl ape ye?tulang belikat beralih kot (baek punye psl kn??) so almos 5-6yrs la aku suffer akibat slip disc tu aku xbole t'kene hentakan cm naek bas @ kete @ moto xbole t'hentak2 t rase ngilu gile blakang aku nie..bile chck doctor die ckp xde pape juz makes sure jgn jth lg sbb aku bole lumpuh!!LUMPUH tu weh??!! aiyoooo...pastu mase thn 2007 -- mase tu orientation week kt ptpl aku di pakse (DI PAKSE ) ok!! utk maen netball!!ngaaa~~~ what the facebook!!aku da la xpnh reti nk maen bnde tu aiyoo nk xnk kene jgk la..mase tgh syok lari2 (sbb aku da deal ngn akk fasi jgn ikot rules sbb aku xreti maen) ade 1 indian girl nie die g tolak aku (so cm nangke masak la aku jatuh..lalalalala) mase jth tu aku n some of my frens denga bunyi tupp!! somethng kinda like dat la..erti kate laen bunyi bnde PATAH!!str8 dorg g kt aku n tnye ok ke x..yg best aku xde rase pape pon n my back is back to normal..aku da x rase ngilu lg bile t'hentak --> thx to kavitha sbb tolak aku..kalau x mybe smpai skg tulang aku x ok lg..yeay!!ok2 baru ku seda ku da bnyk merepek..back to cerite consultant one td..pas aku cite mslh aku die sggst aku wat treatmnt kt die sbb die ckp aku mybe xrase effct die yg sbnarnye n die jgk ckp bnde yg same cm doc yg chck aku dulu..make sure u jgn jth lg tkt bole lumpuh..seram sejuk weh bile denga bnde tu..so..now aku tgh pk nk g wat treatmnt or x?huhuuh...bttr wat ke x ek??ermmm..pe lg ek nk cite??hah..hari nie aku mkn sgt bnyk pg kol 10 aku mkn spaghtti carbonara (ngidam pnye psl), lunch mkn lasagna n choc cake blk umh mkn roti (mane la ko x godang nok!!) n mlm?? sebut psl mlm..nk tau x,tdkn aku g dance class koreografr by bayu..aku pon x brape knl sgt si bayu nie tp  name cm familiar la..best gile weh even bdn aku nie keras tp aku sgt minat menari td ktrg menari "wakawaka" mmg sgt best n happening!!ssh jgk nk menari rupenye..hihihi tp best la dpt pengalaman baru...blk je dari dance class tros lepak mamak jap sbb nenek n aida da lapa..hahaha menari sikit da lapa cm no tu??smpai kt mamak kn tgk2 da penyampaian trofi je utk kemenangan MALAYSIA menentang si indon tu..alhamdulillah syukur ke hadrat illahi...auummmmm i like abg2 harimau malaya!!oppsss over la u nie nokss..huhuhu...da mkn2 minum2 anta aida blk umh blk umh sndri baring atas tilam baru terase bdn skt!!adessssss..now my back it's really hurt u knoe!!aiyyooooo...pale pon da berat bdn pon da sakit..idea nk merepek pon da kontang moh la kite tido ye..gud nyte u olls...majula sukan untuk negara ---> der....pe kes lu???hahaha lu langsi wa lagi langsi meh!!chioowwww
the end
_dek-an_

No comments: